فول صدا

فول صدا

فول صدا

فول صدا

فروشگاه اینترنتی مکمل حیاتی فروش سنتی

مطابق آمار جهانی، در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰ درصد کاربران اینترنت، حداقل یک بار خرید اینترنتی را تجربه کرده‌اند. همچنین برآورد می‌شود در این سال گردش مالی تجارت آنلاین به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است. مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده این رقم تا سال ۲۰۱۸ به ۱.۵ تریلیون دلار خواهد رسید.
فروشگاه اینترنتی
روند تبدیل تجارت‌های سنتی به تجارت آنلاین و استفاده از خریدهای اینترنتی به جای خریدهای سنتی بر کسی پوشیده نیست. و کسب و کارهایی که نتوانند خود را با این تغییر اساسی هماهنگ کنند، محکوم به شکست خواهند بود.
فروش اینترنتی شامل فروش B2B یا بنگاه‌به‌بنگاه و B2C یا خرده فروشی است. در هر دو بخش نقش اینترنت رو به روز پررنگ‌تر از گذشته می‌شود.
فروشگاه‌های مدرن اینترنتی
فروشگاه‌های سنتی اینترنتی فرآیندهایی کم و بیش با تقلید از فروش سنتی را به مشتریان ارائه می‌کردند. این فرآیندهای سنتی گاهی با نیازهای موجود در فضای اینترنت همخوانی ندارند و به همین دلیل نسل جدید فروشگاه‌های اینترنتی با فرآیندها و خدمات و ارزش افزوده‌ای بیشتر در حال ایجاد هستند.
برای مثال پیش‌بینی خریدهای مشتریان پیش از آنکه عملا خریدی صورت پذیرد و ارسال کالا به نزدیک محل خرید و همچنین ارسال کالا با استفاده از پهباد یا هواپیمای بدون سرنشین از جمله‌ی این تغییرات خواهند بود.
برخی از این فرآیندها را با عنوان «آینده‌ی فروشگاه‌های اینترنتی» اینجا بخوانید.
پیش از آنکه ناچار به تغییر شوید، تغییر کنید
کسب و کارهایی که نتوانند به موقع تغییرات بازار را درک کنند و خود را با آن هماهنگ کنند، به ناچار شکست خواهند خورد و سهم خود را به افرادی می‌دهند که به موقع توانسته‌اند این تغییرات را کشف کنند.
دو شرکت بزرگ نوکیا و کداک از جمله بهترین مثال‌هایی هستند که در سال‌های اخیر از عدم هماهنگ شدن با دنیای مدرن، شکست‌های سنگینی را متحمل شدند. این شرکت‌ها زمانی پرچمدار موضوع فعالیت خود بودند ولی با تغییرات سریع فناوری هماهنگ نشدند و به سادگی رو به ورشکستگی و سقوط حرکت کردند.
ارائه‌ی خدمات فروش اینترنتی به مشتریان
طراحی فروشگاه اینترنتی در کنار فروش سنتی، ابزاری است که می‌تواند شیوه‌ای برای موفقیت به حساب آید. در اختیار داشتن سیستم فروش و توزیع سنتی یک امتیاز بسیار مهم در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به شمار می‌رود و افرادی که این مزیت نسبی را در اختیار دارند یک قدم بزرگ از افرادی که بدون پشتوانه و زیرساخت فروش اقدام به طراحی سایت فروشگاهی می‌کنند، جلوتر هستند.
بنابراین اگر از جمله فروشندگان سنتی هستید، اگر از نیروی فنی مناسب بهره‌گیری کنید، شانس موفقیت شما نسبت به افرادی که به تازگی می‌خواهند یک فروشگاه اینترنتی را ایجاد کنند، بیشتر خواهد بود.

تغییر تعداد نوشته‌های هر صفحه در وردپرس

تغییر تعداد نوشته‌ها یا برگه‌ها در بخش‌های مختلف وردپرس به صورت کلی در بخش تنظیمات امکان‌پذیر است. برای این کار در قسمت مدیریت سایت به بخش «تنظیمات > خواندن» مراجعه کنید و عدد‌های دلخواه را مقابل «بیشترین تعداد نوشته‌ها در هر برگه‌ی وبلاگ» تغییر دهید. این مقدار به صورت پیش‌فرض روی عدد ۱۰ تنظیم شده است.
وردپرس
تغییر تعداد نوشته‌ها یا برگه‌ها برای یک دسته خاص
گاهی ممکن است بخواهید تعداد نوشته‌های نمایش داده شده در یک دسته خاص را متفاوت با عدد پیش‌فرض تعیین کنید. برای این کار قطعه کد زیر را در فایل functions.php قالب خود درج کنید. لازم است شناسه دسته یا نام دسته مورد نظر را جستجو و به عنوان پارامتر به دستور is_category ارسال نمایید.


add_action( 'pre_get_posts', 'roka_posts_per_page' );
function roka_posts_per_page( $query ) {
global $wp_the_query;
 
if( ! is_admin() && is_category( 'تور داخلی' ) ) {
$query->set( 'posts_per_page', 100 );
}
 
return $query;
}

قطعه کد بالا با استفاده از یک اکشن وردپرس، پیش از آنکه کوئری نهایی روی پایگاه داده اجرا شود، بررسی می‌کند که کاربر اکنون در یک دسته خاص باشد و همچنین در بخش مدیریت سایت نیز نباشد. سپس تعداد پست‌های مورد نظر را روی ۱۰۰ تنظیم می‌کند.
تغییر تعداد برگه‌ها یا نوشته‌ها در قسمت‌های دیگر وردپرس
علاوه بر دسته، بخش‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است بخواهید تعداد نتایج نمایش داده شده را به صورت سفارشی تعیین نمایید. برای مثال آرشیو یک نوع پست سفارشی یا صفحه‌ی وبلاگ یا صفحه یک برچسب خاص.
برای این منظور لازم است تا در قطعه کد بالا تغییراتی اندک ایجاد نمایید. ابتدا به این صفحه مراجعه کنید و دستور شرطی مورد نظر خود را بیابید. برای مثال دستور is_tax بررسی می‌کند که آیا کاربر در یک دسته سفارشی است یا نه و دستور is_home تعیین می‌کند که آیا کاربر در صفحه‌ی وبلاگ است یا خیر.
پس از یافتن دستور هدف، آن را جایگزین دستور is_category نمایید. همچنین می‌توانید چند شرط مختلف را با عددهای مختلف در این قسمت بنویسید.
تغییر تعداد محصولات در صفحات ووکامرس
استفاده از روش بالا با کمک دستورات شرطی ووکامرس نیز امکان‌پذیر است. برای این منظور این صفحه را مشاهده نمایید و دستور شرطی مناسب برای هدف خود را بیابید سپس مانند آنچه در قسمت قبل گفته شد، تغییرات لازم را در قطعه کد بالا انجام دهید.

تغییر آدرس ورود به بخش مدیریت وردپرس

اگر سایت خود را با وردپرس طراحی کرده باشید، برای افزایش امنیت این سیستم می‌توانید برخی فعالیت‌های اضافی را به انجام برسانید تا با خیالی آسوده‌تر به تولید محتوا و نگهداری سایت خود بپردازید.
یکی از این فعالیت‌ها که ممکن است بخواهید آن را انجام دهید، تغییر آدرس صفحه ورود به بخش مدیریت وردپرس است.
پس از انجام این کار، آدرس پیش‌فرض ورود به بخش مدیریت( wp-admin ) دیگر قابل استفاده نخواهد بود و برای ورود لازم است تا آدرس جدید را در مرورگر تایپ نمایید.
چرا باید آدرس ورود به بخش مدیریت را تغییر دهم ؟
انجام این کار هرچند ضروری نیست ولی می‌تواند مانع برخی تهدیدها و ایجاد بارهای اضافی روی سایت شما گردد. برخی از مزایای تغییر آدرس ورود وردپرس عبارتند از:

  1.     جلوگیری از حملات Brute-Force ( آزمون و خطا ) برای یافتن نام کاربری و رمز شما
  2.     جلوگیری از تهدید سایت در صورت یافته شدن مشکلات امنیتی جدید در وردپرس
  3.     جلوگیری از حملات ربات‌های ایتنرنتی برای یافتن صفحات ورود و اطلاعات شما

استفاده از افزونه WPS Hide Login
انجام این کار با روش‌ها و افزونه‌های متعدد امکان‌پذیر است. در این نوشته ما از افزونه WPS Hide Login استفاده می‌کنیم. این افزونه سبک و کم حجم است و هدفی که داریم را به خوبی عملی می‌کند.
مخفی کردن صفحه ورود وردپرس
جهت فعال‌سازی این افزونه، از طریق بخش مدیریت وردپرس این افزونه را نصب و فعال کنید.
هشدار
پیش از فعال‌سازی کامل افزونه و انتخاب آدرس جدید، این آدرس را به خاطر بسپارید. اگر این آدرس را فراموش کنید، هرچند با حذف یا تغییر نام شاخه افزونه از طریق هاست می‌توانید مجددا با آدرس قبلی وارد بخش مدیریت شوید، ولی ممکن است برای شما مشکل یا به دلایلی ناممکن باشد.
انتخاب نام مناسب برای صفحه ورود
پس از نصب افزونه، به بخش تنظیمات افزونه مراجعه کنید و نشانی جدید برای ورود به بخش مدیریت را تعیین نمایید. برای مثال می‌توانید از آدرس my-login به جای wp-login.php استفاده کنید. سعی کنید نام‌هایی غیرقابل حدس زدن برای صفحه ورود خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر استفاده از نام‌های متداول مثل login، signin، admin یا موارد مشابه گزینه‌های نامناسب به شمار می‌روند.
همخوانی افزونه با افزونه‌های Cache
اگز از افزونه‌های Cache استفاده می‌کنید، لازم است تا تنظیماتی نیز در این افزونه‌ها انجام دهید تا صفحه‌ی ورود جدید سایت شما، Cache نشود. این افزونه به صورت پیش‌فرض با WP Rocket همخوانی دارد. همچنین پیوند لازم برای به‌روزرسانی افزونه‌های Super Cache و W3 Total Cache در بخش تنظیمات این افزونه موجود است.
رفع مشکل ورود به سایت احتمالی
اگر به هر دلیل پس از نصب و فعال‌سازی افزونه نتوانستید به سایت وارد شوید، کافی است از طریق File Manager یا FTP به شاخه‌ی wp-content/plugins مراجعه کنید و شاخه‌ی افزونه را در این مسیر تغییر نام دهید یا آن را حذف نمایید تا سایت به حالت قبل برگردد.

مواظب هکر ها باشید


آیا در کامپیوتر خود اطلاعاتی مانند نامه های عاشقانه، عکس های خصوصی، یا اطلاعات محرمانه کاری دارید؟ اگر یک اتصال اینترنتی دائمی مانند ADSL دارید باید بدانید که در برابر هکر ها تقریبا بی دفاع هستید و یک هکر بدون داشتن دانش خاصی می تواند به کامپیوتر شما دست پیدا می کند.

هر گاه به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کنند می توانند، به مدارک شخصی موجود در کامپیوتر شما دست پیدا کنند می توانند فایل های سیستم شما را خراب کنند یا نرم افزار های دلخواه خود را روی کامپیوتر شما نصب کنند نرم افزار امنیتی شما را تحت کنترل خود درآورند و خراب کاری های دیگری انجام دهند.

همچنین هکر های می توانند بدون اطلاع شما میکروفن یا وب کم کامپیوتر شما را روشن کنند و به این ترتیب صدا و تصویر شما را ضبط کنند و از آن سوء استفاده کنند.

هکر ها چگونه این کار را انجام می دهند؟

هر کامپیوتری که به اینترنت متصل می شود یک شماره شناسایی منحصر به فرد دارد که به آن شماره IP می گویند. هکر ها با استفاده از نرم افزار هایی شماره IP های متصل به اینترنت را شناسایی می کنند. و اگر کامپیوتر شما را پیدا کنند بدنبال حفره ها یا سیستم حفاظتی ضعیف برای نفوذ به آن می گردند. و اگر آن را بیابند کامپیوتر شما بی دفاع در برابر آنهاست.

به عنوان مثال به احتمال زیاد در یک کامپیوتر چند نرم افزار (مرورگر، ایمیل و…) که با یک آدرس IP کار می کنند وجود دارند. به هر نرم افزار یک شماره تعلق می گیرد که به آن پورت می گویند که این شماره منحصر به آن نرم افزار خاص است. پورت هایی که برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق این نرم افزار ها استفاده می شوند باید باز باشند. حتی در بعضی از کامپیوتر های حفاظت نشده پورت هایی که استفاده نمی شوند هم باز مانده اند. و وقتی هکری چنین پورتی را کشف می کند مانند این است که او را به آنجا دعوت کرده اند آنها به راحتی از چنین پورت هایی استفاده می کنند تا به کامپیوتر شما دست یابند.

یک خط اینترنت سرعت بالا با IP ثابت که حفاظتی هم ندارد برای هک شدن ایده آل است چون مانند این است که به دنبال کسی می گردید که همیشه در یک آدرس مشخص و نزدیک اتوبان حاضر می شود. اگر یک هکر یا یک آماتور که از اسکریپت های نوشته شده توسط هکر ها استفاده می کند یک بار شما را پیدا کنند بار دیگر هم به راحتی می توانند پیدا کنند.

افرادی که با اینترنت Dial up به اینترنت متمصل می شوند کمتر در معرض خطر هک شدن قرار می گیرند چون هر بار که به اینترنت متصل می شوند شماره IP آنها عوض می شود و برای هک شدن هدف ساده ای نیستند چون دفعه بعد که به اینترنت متصل می شوند شماره IP آنها عوض شده است و پیدا کردن دوباره آنها کار ساده ای نیست البته هک این افراد هم کار غیر ممکنی نیست.

هر چند اگر یک کرم اینترنتی مانند اسب تراوا در کامپیوتر شما نصب شود این کرم می تواند هر بار که به اینترنت متصل می شوید شماره تلفن شما را هم به این آدرس IP اضافه کند تا هکر مورد نظر به راحتی شما را پیدا کند.

نرم افزار هایی هم به نام Back door وجود دارند که اگر روی کامپیوتر شما نصب شوند می توانند آنرا بدون اینکه بفهمید تحت کنترل هکری در نقطه ای دیگر از جهان در آورند. طبیعتاً این نرم افزار ها را هکر ها در کامپیوتر شما نصب می کنند یا ممکن است به نرم افزار جدیدی که نصب می کنید متصل شده باشد و همراه با آن مخفیانه در کامپیوتر شما نصب شوند. از مشهور ترین نرم افزار هایی که می توان در این زمینه نام برد SubSevsn ، NetBus و BackOriface هستند.

فایروال ها

اولین مرحله امنیتی فایروال ها نرم افزار ها یا سخت افزار هایی هستند که روی سیستم خود نصب می کنید. این فایروال ها به گونه ای طراحی شده اند که از دسترسی غیر مجاز  از طریق اینترنت جلوگیری می کند. وقتی که فایروال نصب شده است همه پیفام های ورودی و خروجی از طریق فایروال رد و بدل می شوند و همه آنهایی که مشخصه های امنیتی لازم را نداشته باشند سد می شوند. بیشتر فایروال های خانگی نرم افزاری هستند.

فایروال های نرم افزاری هر بسته اطلاعاتی را که به کامپیوتر می رسد بازرسی می کنند این کار درست قبل از اینکه این بسته اطلاعاتی اجازه عبور پیدا کند یا به یک پورت باز متصل شود انجام می شود زیبایی کار فایروال هم در این است که می تواند انتخاب کند که چه چیزی را قبول کند و چه چیزی را رد کند.

فایروال این توانایی را دارد که هر بسته اطلاعاتی را رد کند. اگر به اطلاعات ورودی اجازه ورود داده نشود این پورت در اینترنت ناپدید می شود و هکر ها نمی توانند آنرا پیدا کنند یا از طریق آن به کامپیوتر شما دست پیدا کنند. به عبارت دیگر هیچ پیامی از این پورت به هکر باز نمی گردد تا هکر متوجه باز بودن این پورت شود.

داشتن یک فایروال روی سیستمی که استفاده می کنید بسیار خوب است اما بد نیست از کارایی آن هم مطمئن شوید برای این منظور بهترین کار ارسال پیام هایی مشابه آنچه که یک هکر می فرستد است این کار را یک نرم افزار انجام می دهد به نام Leak Test که متعلق به کمپانی تحقیقاتی گیبسون یا GRC است. این نرم افزار را می توانید از این وب سایت دانلود کنید:

http://www.grc.com.

نتایج تحقیقات و آزمایشات موسسه گیبسون نشان داده است که بهترین فایروال ها گرانترین آنها نیستند بلکه بعض از آنها که رتبه بسیار خوبی هم داشته اند رایگان هستند.

اما یک خبر بد! یک فایروال کامپیوتر را فقط در برابر پورت های باز حفاظت می کند اما در برابر اطلاعاتی که شما اجازه عبور به آنها می دهید نمی تواند کاری بکند. کد های ویرانگر می توانند از طریق پیوست به ایمیل یا از طریق وب سایتی مخرب وارد کامپیوتر شما شوند. حتی وب سایت های معتبر ممکن است به این کد ها آلوده شده باشند بدون اینکه صاحب آن وب سایت خبر داشته باشد. معمولا وب سایت هایی که سیستم عضویت دارند بیشتر به این کد ها آلوده می شوند.

وضعیت حفاظتی کامپیوتر خود را در برابر کد های مخرب در وب سایت فین جان می توانید ارزیابی کنید بیشتر شما از وضعیت امنیتی کامپیوتر خود خواهید ترسید و کامپیوتری که فکر می کردید کاملا امن است بسیار آسیب پذیر است. این نرم افزار را می توانید از این وب سایت دریافت کنید:

http://www.finjan.com

نرم افزار های سد کد های مخرب مانند فین جان اطلاعات ورودی را آنالیز می کند که آیا می توانند مخرب باشند یا خیر و درباره آن تصمیم می گیرند. توصیه شرکت های امنیتی این است که نرم افزار های سد کد های مخرب را در کنار آنتی ویروس و فایروال خود نصب کنید.

رابطه چت کردن و هک

اجازه ندهید اطلاعات خصوصی شما لو رود

این ابزار رایج یاهو مسنجر که برای چت بکار می رود می تواند ناگهان تبدیل به نرم افزاری بسیار خطرناک شود و کاربران تازه کار قربانی کاربران نابکار شوند. و اخیرا گزارش های زیادی منتشر شده است بدین مضمون که کامپیوتر افراد از طریق چت آلوده شده و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها لو رفته است. و بدتر از آن این است که بعضی از این تازه کار ها اجازه می دهند نرم افزار های مخرب در کامپیوتر شان  دانلود و نصب شوند آنها خود را با دستان خود دچار مشکل کرده اند.

به همین دلیل تصمیم گرفتم نکات پایه برای چت یاهو با ایمنی بیشتر را  یادآوری نمایم.

کاربران خطرناک را نادیده بگیرید.

نادیده گرفتن یا به اصطلاح Ignore کردن کاربران یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از مزاحمت های رایج در چت است. قبل از هر چیز باید بگویم اگر افرادی که در لیست دوستان شما نیستند مرتب مزاحم شما شوند یاهو مسنجر می تواند نرم افزاری مزاحم و بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل بهترین راه این است که افراد ناشناس را بدون معطلی نادیده بگیرید چون اگر این کار را نکنید ممکن است یکی از قربانیان افراد خرابکار باشید. اگر این افراد را نادیده بگیرید بسته هایی که برای شما می فرستند هم نادیده گرفته می شوند و شما در برابر آنها محافظت می شوید. حتی اگر بخواهید کل افرادی را که در لیست دوستان شما قرار ندارند نادیده بگیرید می توانید این کار را به سادگی به کمک توابعی که در یاهو مسنجر تعبیه شده است انجام دهید.

فایل ها نا خواسته را رد کنید.

بعضی افراد بد اندیش می خواهند شما را وادار کنند تا فایل هایی را دانلود کنید تا به این طریق کنترل کامپیوتر شما را به دست گیرند و در نهایت یا به کامپیوتر شما صدمه می زنند یا فایل ها و اطلاعات خصوصی شما را به سرقت می برند. بنابراین فقط فایل هایی را قبول کنید که مطمئن شوید هم پاک هستند و هم توسط افراد مطمئن و شناخته شده فرستاده شده اند. به عنوان مثال وقتی که یک هکر فایلی را به کامپیوتر شما خواهد فرستاد که خود به خود نصب و اجرا می شود و از طریق آن می تواند کنترل کامل کامپیوتر را تا زمانی که آنرا خاموش کنید به دست گیرد.

از دادن رمز عبور و نام کاربری چت خود به دیگران خود داری نمایید.

اخیرا شنیده ام که افرادی با ساختن نام های کاربری گمراه کننده خود را به عنوان کارمندان یاهو جا زده و از شما می خواهند رمز عبور خود را در اختیار آنها بگذارید. لطفا به خاطر داشته باشید که یاهو هیچگاه از شما نمی خواهد اطلاعات خصوصی مانند رمز عبور را در اختیارش قرار دهید. این نام کاربری می تواند به این شکل باشد: Yahoo_Admin01 و مانند آن. اگر به چنین نام کاربری برخورد کردید که از شما اطلاعات خصوصی یا رمز عبور درخواست کرد بلافاصله آنرا نادیده بگیرید یا اصطلاحاً آنرا Ignore کنید.

با هر کسی وارد کنفرانس نشوید.

مراقب باشید این یکی از روش ها مرسوم هک کردن است وقتی با کسی وارد کنفرانس می شود گویی درهای کامپیوتر خود را به روی او باز کرده اید و اگر وی یک هکر باشد یا فردی باشد که ابزار های هک را در اختیار دارد می تواند به راحتی به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد. بنابراین فقط با دوستانی که به آنها اعتماد کامل داردید به این روش چت کنید. چون ممکن است قربانی فردی نابکار باشید.